Isis Waalkens

‘Als opleidingscoördinator houd ik mij, samen met de accountmanager, bezig met de planning en organisatorische zaken rondom de opleiding. De gedrevenheid van de deelnemers en het werken aan eenzelfde doel maakt dat er in korte tijd een hechte groep ontstaat. Hoewel ik als opleidingscoördinator op de achtergrond betrokken ben bij het traject, is dit iets wat ik bij Make IT Work erg waardeer en mooi vind om te zien.’

Joop Kielema

‘Welke impact heeft ICT op organisaties en onze samenleving? En houden ICT’ers rekening met de gevolgen die ICT kan hebben? Dat zijn vragen waar ik me al een groot deel van mijn carrière mee bezig hou, zowel in onderzoek als onderwijs. Het mooie van de lessen bij Make IT Work is dat de cursisten al werkervaring hebben en dus al ICT ervaringsdeskundigen zijn. Onbewust nemen ze al een hele boel bagage mee die ze in hun toekomstige werk weer goed kunnen gebruiken.’

Judith Oostenrijk

‘In mijn functie ondersteun ik de opleidingsmanager en houd ik mij bezig met de planning en organisatie van de opleiding. Wat ik zo leuk vind aan Make IT Work? Dit traject geeft mensen de mogelijkheid om hun positie op de arbeidsmarkt te versterken en binnen vijf maanden om te scholen naar de ICT.’

Laura Kokx

Mensen begeleiden bij een transitie in hun loopbaan, daar word ik blij van. Van nieuwsgierigheid en soms onzekerheid tot nieuw perspectief. Van oriëntatie op tot een nieuwe baan binnen de IT, ben ik er. Met oprechte aandacht, een kritische vraag en een spiegel help ik mensen het beste uit zichzelf te halen.

Lilian Smits

‘Als je happy bent lukt alles beter. Wij vinden het dan ook belangrijk dat onze cursisten op cognitief én op mentaal en emotioneel niveau begeleid worden. Het leren vindt tijdens de omscholing immers niet alleen plaats op cognitief niveau: we leveren IT’ers af die zowel zelfstandig als in teams heel goed kunnen functioneren. Ik ben coach en Happiness Officer in het programma en daar word ik erg happy van!’

Mark Achten

‘Als docent heb je rechtstreeks te maken met het effect van onderwijs op de student. Het is fantastisch om dat effect waar te nemen en te zien dat studenten in relatief korte tijd veel theorie kunnen opnemen en dat ook daadwerkelijk kunnen toepassen.  Zo blijkt maar weer eens: je bent nooit te oud om te leren!’

Martine Haverkort

‘Ik vind het fantastisch om als accountmanager bedrijven te kunnen ondersteunen met hun vraagstuk omtrent het vinden van IT-professionals én daarnaast een maatschappelijke bijdrage te kunnen leveren door gemotiveerde kandidaten aan een baan te helpen. Het maakt mij blij om te zien dat Make IT Work voor beide partijen een win-winsituatie oplevert.’

Merle Delen-Jonkers

‘Als docent Informatica geef ik les aan onze studenten binnen de verschillende onderwerpen die aan bod komen tijdens het traject. Make IT Work is een hele bijzondere opleiding; het tempo ligt hoog, maar met ontzettend ambitieuze studenten en een zeer afwisselend curriculum!’

Mascha Smulders

‘Make IT Work is een prachtig omscholingsprogramma met baangarantie. Ook draagt het bij aan het verminderen van de mismatch op de IT-arbeidsmarkt. Met veel enthousiasme werk ik vanuit de HvA aan de ontwikkeling van dit soort omscholing voor andere sectoren zoals de Zorg, Techniek en het Onderwijs. Daarnaast zet ik me in om, via SPOT035, de digitaliseringskennis en ervaring van de HvA in te zetten voor het MKB in de regio Hilversum.’

Michel Oey

‘Make IT Work vervult een heel relevante rol in de scholing van IT professionals. Wat ik zo bijzonder vind is dat je in een klein team, met een select aantal super gemotiveerde cursisten, in een kort maar heel intensief omscholingstraject zit. Hierdoor kun je als docent de lessen heel snel aanpassen en waar mogelijk maatwerk aan cursisten bieden. Naast docent ben ik ook onderzoeker aan het lectoraat Digital Life bij de HvA en doe onderzoek naar de toepassing van eHealth technologie.’